Miért válsz fogyással, Diéta, fogyás

Ezeknek a fogyókúrás mítoszoknak ne dőlj be! | Futásról Nőknek

Szöveg: Csaba Orsolya Frissítve: Sokan vágnak bele a futásba fogyási céllalés szerencsés esetben annyira megszeretik a sportot, hogy a súlyvesztés a sokadik helyre csúszik a listán, elsődleges célként pedig a testmozgás öröme, az egészségmegőrzés és esetleg a teljesítmény növelésének kombinációja jelenik meg.

Éppen ezért fontos, hogy tisztázzunk néhány — futással kapcsolatos — fogyókúrás tévhitet!

Fogyókúrás tippek-Zsírégetés-Fogyás

Először is lényeges tisztázni, még ha egyértelműnek tűnik is, hogy önmagában a futás még nem garantálja a fogyást, ehhez bizony a táplálkozásra, a kalóriabevitelre is nagyon oda kell figyelni.

Arról, hogy az éves edzésciklus során mikor és hogyan érdemes belefogni a testsúlycsökkentésbe, hogy az ne menjen a teljesítmény rovására, nemrégiben írtunk.

miért válsz fogyással fogyás ügyfél vezet

Most néhány olyan  tévhitet veszünk végig, amik egyrészt akadályozhatnak a fogyási céljaidban, másrészt a miért válsz fogyással is csökkenthetik. Mennyi energiára van szükségünk futóként? Ha az autóban nincs benzin, nem fog tudni az optimális szinten működni. Nem beszélve arról, hogy ha koplalsz, és nem viszed be a megfelelő tápanyagokat, akkor annak nem csak a teljesítményed látja kárát, de az izomzatod is.

Ezek mind olyan információk, amelyek szükségesek ahhoz, hogy személyre szabott programot kaphass. Valamint a távolból edzéstervet írni valakinek, akit nem látok, nem lehet, mert nem tudom melyik izomcsoportod mit bír, mely gyakorlatok előnyösek Neked, ill. Ehhez először is egy állapotfelmérésre van szükség. Tehát ahhoz, hogy sikeres legyen a fogyás, először is úgy kell táplálkozni, ahogy Neked a legjobb. Nem lehet egy sablondiétát mindenkire ráhúzni, valakinek beválik a szénhidrát csökkentett étrend, valakinek viszont nem, nem vagyunk egyformák, ez teljesen egyénfüggő.

Tipp: Ahogy táplálkozástudományi szakértőnk, Csanaky Lilla is hangsúlyozta többször, a kulcs az, hogy kerülni kell a szélsőségeket! Ha futsz, de közben fogyni is szeretnél, akkor főleg az alapozás időszakában csökkentheted a szénhidrátbevitelt és jelentősebben visszafoghatod a zsírbevitelt.

Miért veszíti le a válást?, A válás menete A-tól Z-ig

A lassabb, alacsony intenzitású futáshoz elég az alacsonyabb szénhidrát-hozzáférhetőség — az edzéstervedhez igazodva heti miért válsz fogyással az éhgyomros edzésnek is meglehet a helye —, mert így a szervezeted megtanul a zsírból is hatékonyan energiát nyerni. De a koplalást mindenképp kerüld el! Futni szeretnék, de fogyni is 2. Ez túl bonyolultnak tűnik?

miért válsz fogyással fejlett fogyás karcsú természetes

Pedig nem az! Gondolj csak bele, hogy ha mondjuk kora reggel mész futni, akkor mennyire fontos, hogy mit ettél előző nap vacsorára.

Vagy ha estére tervezed az aznapi edzésedet, akkor napközben mikor és mennyi szénhidrátot fogyasztottál, amiből az energiát nyerheted a tréninghez.

Diéta, fogyás

Nem tragédia, ha néha kimarad egy-egy étkezés, de futóként ez csak akkor fér bele, ha nem veszélyezteti az egészségedet futás közben, például azáltal, hogy a nem elegendő energiabevitel miatt leesik a vércukorszinted.

Tipp: Amennyiben intenzív például résztávos, fartlek, tempófutás stb. A főétkezés során, ha bírod a magas rosttartalmú ételeket, vigyél be a szervezetedbe összetett szénhidrátot például vadrizs,  quinoa vagy teljes kiőrlésű pékáru formájában, egészséges fehérjeforrásokkal, például sovány marhahússal,  csirkemellel vagy  tofuval kiegészítve. Ami továbbra fontos: mindig ügyelj a mennyiségre!

A probléma oka sokszor az inzulinrezisztenciában keresendő. Ha az alábbiakat tapasztalja, és szeretne igazán hatékony fogyókúrát követni, lépnie kell!

Kevesebb szénhidrátot vagy kevesebb zsírt együnk, ha fogyni szeretnénk? De ez egyáltalán nem így van, hiszen a fogyást nem kizárólag a zsírbevitel mennyisége határozza meg!

Ezeknek a fogyókúrás mítoszoknak ne dőlj be!

Ráadásul egészséges zsiradékokkal nincs is baj, a probléma ezek túlzott bevitelében keresendő. Ergo egyáltalán nem kell teljes mértékben száműznöd a zsiradékot tartalmazó élelmiszereket az életedből, csak válaszd elsősorban azokat, amelyekben telítetlen zsírsavak találhatók, és ne vidd túlzásba a fogyasztásukat! Az egészséged és az optimális testösszetétel érdekében akkor teszed a legtöbbet, ha az állati eredetű zsiradékok helyett inkább növényi olajokat,  olajos magvakat fogyasztasz, azokat is mértékkel.

miért válsz fogyással stanley fogyás im a celeb

Lásd még