Fogyni az anyagcsere fellendítésével

Ezeket az ételeket edd, ha fogyni szeretnél!

Szabó Eszter Csirketippek profiktól — ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél!

massachusetts zsírvesztés

Ha izompacsirta szeretnél lenni, akkor masszív ételadagokban kell gondolkodnod. Ha mozgásban akarod tartani az anyagcserédet, két-három óránként enned kell.

szeretnék lefogyni 20 kg-ot

Ha fogyni akarsz, akkor kardiózz éhgyomorra. Nézzük meg, mennyire megalapozottak ezek az állítások. Logikusnak tűnnek a fenti tanácsok, de azért érdemes megvizsgálni, hogy milyen esetekben állják meg a helyüket, vagy hogy pontosan hogyan érdemes értelmezni őket ahhoz, hogy valóban a hasznunkra váljanak —  véli Zack Harris  személyi edző és sporttáplálkozási szakember, a Medium In Fitness and in Health oldalának szerzője.

Amikor egy testépítő csekély mértékű vagy lassú változást tapasztal, hajlamos azt gondolni, hogy nem eszik eleget, ezért növelni kezdi az ételadagjait. Ezzel önmagában nincs is semmi gond, problémák abból adódhatnak, ha a kalóriabevitelre vonatkozó elvek mindent minden mennyiségben fogyni az anyagcsere fellendítésével alakulnak.

Ezeket az ételeket edd, ha fogyni szeretnél!

Ám ha a szükségesnél jóval többet eszünk, abból csak egy kicsivel nagyobb izomtömeg plusz nem kívánt zsírfelesleg lesz. A masszív mértékű kalóriabevitel felesleges, egészségtelen, és a hatékonyságunk rovására is mehet.

Miért akarna valaki tíz kiló zsírt magára rakni egy-két kiló izom érdekében? Harris szerint sokkal jobban járunk, ha az alábbi lépések mentén igyekszünk fellendíteni az izomépítés folyamatát: 1.

5 természetes mód, hogy felturbózd az anyagcseréd

Egy-két hétig kövesd nyomon a napi kalóriabeviteledet, majd a megfigyeléseid alapján határozd meg az átlagos napi energiaszükségleted. Ha az első pontban meghatározott napi energiabevitellel tartod a súlyodat, akkor növeld a napi mennyiséget kilokalóriával.

  1. Fogyás minden második héten
  2. Zsírégetés, izmosodás, anyagcsere: ez a 3 tévhit állhat a fejlődésed útjában - Dívány
  3. Fogyás a középkor körül

A következő hetekben tartsd a megszokott edzésrutint, és figyeld meg, miként változik a testösszetételed. Ha nem észlelsz testtömeg-növekedést, akkor emeld meg még pár száz kilokalóriával a napi energiabeviteled. Ha nő a testtömegedet, ellenőrizd, hogy az izom vagy zsír tömegének változásáról van-e szó.

hogyan lehet fogyni.

Ezt a tükörbe nézve és egy mérőszalag segítségével könnyedén megállapíthatod. Ha azt tapasztalod, hogy a sovány izomtömeged gyarapszik, akkor tartsd fenn az újonnan kialakított étrendet, ha viszont a derékbőséged is növekszik, akkor vissza kell venned a kalóriabevitelből. Mint arra Harris felhívja a figyelmet, nem létezik meggyőző tudományos bizonyíték arra, hogy a sokszor keveset gyakorlat esetén gyorsabb lenne az anyagcserénkmint ha kevesebbszer nagyobb ételadagokat fogyasztunk.

Egy ben, a British Journal of Nutrition című folyóiratban megjelent tanulmány szerint nincs jelentős különbség a naponta háromszor és a naponta hatszor étkező, alacsony kalóriatartalmú étrenden élő emberek súlyvesztésének mértéke között.

Egy másik, a szaklapban publikált cikk szerint pedig a ritkább étkezés elősegíti a glükózszint csökkentését, és nemhogy lassítja, hanem éppen ellenkezőleg, gyorsítja az alapanyagcserét — és növeli az éhségszintet.

Harris szerint a rendszeres, sűrű étkezésre vonatkozó ajánlások abból a szempontból lehetnek ártalmasak, hogy arra késztetik az embert, hogy akkor is egyen, amikor nem éhes.

Zsírégetés, izmosodás, anyagcsere: ez a 3 tévhit állhat a fejlődésed útjában

Egy pörgős napon, amikor még edzésre is sor kerül, nyilvánvalóan többet eszünk, hogy pótoljuk az energiadeficitet. De tegyük fel, hogy néha van egy-egy laza napunk, amikor szaladgálás helyett leginkább ülünk vagy valamilyen okból a megszokottnál jóval alacsonyabb a fizikai aktivitásunk szintje, és emiatt az energiaszükségletünk is kisebb, azaz nehezebben éhezünk meg.

Ha ennek ellenére az étkezés a megszokott mederben folyik, ráadásul nemcsak nagy ritkán vannak ilyen lazább napok, hanem viszonylag rendszeresen, akkor az előbb-utóbb súlytöbblethez vezet.

fogyás tpn után

Nem vagyok éhes, de ebédidő van, valamit csak be kellene dobni. Hopp, máris bevittünk plusz pár száz kalóriát, csak azért, mert delet harangoztak. Ha tehát a napi rutinodhoz és az aktivitásod szintjéhez igazítod az étkezések számát és az ételadagokat, akkor könnyedén elkerülheted, hogy az ilyen pavlovi reflexek irányítsák az energiabeviteled.

A leghatékonyabb fogyókúrás étrend. Teszteltem és ajánlom!

Másrészt azt is számításba fogyni az anyagcsere fellendítésével venni, hogy kalóriabevitel hiányában alacsonyabb az energiaszintünk, emiatt rosszabbul teljesíthetünk, hamarabb elfáradhatunk, ez pedig az összesen elégetett kalóriák számát nagyban befolyásolja.

A legfontosabb szempont pedig, amit a testedzés kapcsán számításba kell venni, hogy az erőnlét és a formás test a konyhában kezdődik. Ezért érdemes először is az étrendet rendbe tenni, mielőtt éhgyomri kardiózással és egyéb trükkökkel kísérleteznénk.

Lásd még